Zamów produkty nutricia
ZAMÓWNUTRIDRINKPROTEIN
POZOSTAŁE ARTYKUŁY
Wpływ nowotworu na stan odżywienia organizmu
Rola białka w chorobie nowotworowej
Konsekwencje utraty masy ciała w chorobie onkologicznej
Żywienie medyczne w chorobie nowotworowej
Kiedy włączyć żywienie medyczne?‎
Preparaty odżywcze opracowane wspólnie z pacjentami onkologicznymi
Ryzyko niedożywienia u dzieci w chorobie nowotworowej
Zaburzenia połykania u chorych na nowotwory

Konsekwencje utraty masy ciała w chorobie onkologicznej

Organizm osoby chorej onkologicznie ma zwiększone zapotrzebowanie na białko i energię. Nie zawsze chory jest w stanie przyjąć właściwą ilość pokarmu, która pozwoli mu odżywić swój organizm. Prowadzić to może do utraty masy jego ciała.

Utrata masy ciała podczas choroby skutkuje zmniejszeniem efektywności terapii nowotworowej. Zmniejsza się odpowiedź na chemioterapię i radioterapię oraz zwiększa ilość skutków ubocznych. Zdrowe komórki organizmu, na które również działa terapia przeciwnowotworowa mają mniejsze szanse przetrwania, co zwiększa liczbę i nasilenie działań niepożądanych.

Reakcja organizmu na leki

Wyniszczony organizm w inny sposób reaguje na leki stosowane w trakcie leczenia. Zmienia się odpowiedź na leki przeciwbólowe oraz zwiększa ich działanie uboczne. Działanie innych, wcześniej stosowanych przez pacjenta leków jak tych stosowanych w leczeniu cukrzycy czy leków zmniejszających krzepliwość krwi, staje się nieprzewidywalne i może stać się niebezpieczne dla zdrowia
i życia.

W takim wypadku warto sięgnąć po preparaty odżywcze – które pozwolą w łatwy sposób zaspokoić zwiększone zapotrzebowanie organizmu na białko i energię oraz pozwolą przeciwdziałać utracie wagi w chorobie. Takim preparatem jest na przykład Nutridrink Protein 125 ml – opracowany z myślą o pacjentach onkologicznych.

Ustawienia prywatności

Umożliwiają nam liczenie odwiedzin i źródeł ruchu oraz pomiar i poprawę wydajności naszej witryny. Pokazują nam, które strony są najmniej i najbardziej popularne i w jaki sposób odwiedzający poruszają się po witrynie. Jeśli użytkownik nie zgodzi się na ich zastosowanie, nie będziemy wiedzieli, kiedy odwiedził naszą witrynę i nie będziemy w stanie monitorować jej wydajności.

Służą do zwiększenia funkcjonalności witryny internetowej i personalizacji jej treści. Mogą być stosowane przez nas lub przez osoby trzecie, których usługi zostały dodane do naszych stron. Jeśli użytkownik nie zezwoli na ich zastosowanie, niektóre lub wszystkie z tych usług mogą nie działać poprawnie.

Mogą zostać użyte przez naszych partnerów reklamowych poprzez naszą witrynę w celu stworzenia profilu zainteresowań użytkownika i wyświetlania mu odpowiednich reklam na innych witrynach. Nie przechowują bezpośrednio danych osobowych, lecz pozwalają na jednoznaczną identyfikację przeglądarki i urządzenia internetowego użytkownika. W razie braku zgody na ich zastosowanie reklamy prezentowane użytkownikowi będą w mniejszym stopniu dostosowane do jego zainteresowań.

Czy jesteś lekarzem lub pracownikiem służby zdrowia?

Tak